Een paar maanden geleden zijn we verhuisd naar een heel fijn nieuw huis. Een huis dat eigenlijk al behoorlijk “af” voelt en op heel veel punten precies is zoals we het graag wilden. Daar boffen we echt enorm mee. We hoefden dan ook niet perse dingen te verbouwen of aan te pakken.
Maar het blijft toch altijd leuk om te dromen.Over kleine aanpassingen, praktische verbeteringen en ideeën die het huis nóg meer eigen maken. Daarom leek het me leuk om op een rijtje te zetten wat ik in de toekomst nog zou willen veranderen of toevoegen aan ons huis.
De keuken – Mijn favoriete plek
De keuken is zonder twijfel mijn favoriete plek. Niet zo gek natuurlijk, met mijn liefde voor koken en recepten testen. Ik ben supertevreden met hoe hij nu is en hij past al bijna helemaal bij mijn smaak. Maar ja… als hobbykok blijf je altijd wensen houden 😉
Zo wil ik graag nog twee mooie barkrukken kopen voor aan het kookeiland, zodat het ook echt een gezellige plek wordt om even te zitten. Daarnaast droom ik stiekem van een extra combi-oven. Onze oven staat namelijk vaak aan en we hebben geen magnetron. Ik vond het heel apart dat deze niet standaard was toegevoegd aan deze keuken, dus die mis ik best wel. Een oven die ook als magnetron werkt voor erbij zou dus mega praktisch zijn.
Ook wil ik mijn geliefde KitchenAid nog wat uitbreiden met extra accessoires. Bijvoorbeeld de pastamaker. Dan kan ik zelf glutenvrije pasta’s maken, dat lijkt me geweldig.. En een leuk koffiehoekje maken met leuke accessoires en decoratie wil ik ook heel graag nog doen.
De babykamer
We verwachten een kindje! En dat betekent dat één van onze kantoren binnenkort wordt omgetoverd tot babykamer. Daar gaan we de komende maanden stap voor stap mee aan de slag. Ik kijk er zo naar uit om dit kamertje helemaal naar onze wens te maken. We hebben al een superleuk behangetje om de muur en nu kunnen we losgaan met alle meubeltjes en decoratie. Daar heb ik heel veel zin in
Het (gedeelde) kantoor
Omdat één kantoor straks verdwijnt, gaan we samen één kantoor delen. Op dit moment is dat nog een vrij kale, witte ruimte waar we sinds de verhuizing eigenlijk weinig mee hebben gedaan. Hier wil ik graag meer sfeer creëren. Denk aan een mooie roomdivider tussen onze bureaus, wat prints aan de muur en gewoon meer gezelligheid. Zeker omdat ik hier ook veel werk aan Karlijn’s Kitchen en voor mijn kantoorbaan, mag het wel een stukje gezelliger!
De tuin
We hebben een fijne, ruime tuin met achterin een houten overkapping. Echt een plek met veel potentie. Ik vind van die vrijstaande haarden prachtig, ook binnenshuis, maar eerlijk is eerlijk: dat is niet super praktisch en waarschijnlijk zouden we het weinig gebruiken. Het ziet er mooi uit, maar voor het verwarmen van ons huis hebben we het niet nodig.
Voor in de tuin lijkt het me daarentegen geweldig om buiten een open haard te hebben. Dat lijkt me heerlijk: op een warme zomeravond eerst BBQ’en en dan nog lekker bij zo’n knapperend vuurtje zitten. Super fijn als het frisser wordt later op de avond.
De zolder
Onze zolder is nu nog één grote open ruimte. Op termijn zou ik daar graag twee slaapkamers van maken. Door een dakkapel te plaatsen en de ruimte dan te verdelen in 2 kamers. Dat is geen project voor nu, maar wel eentje waar ik alvast over nadenk. Het lijkt me fijn om die ruimte beter te benutten en klaar te maken voor de toekomst.
Voor nu hebben we nog ruimte genoeg en is dat nog niet nodig. Maar alvast dromen en plannen maken over ons huis en de inrichting vind ik super leuk. Wat zijn jouw grootste woonwensen nog?